FAQ

Hva gjør bagID GO til et unikt produkt?

BagID GO inneholder smarte sensorer og en kommunikasjonsmodul basert på den nyeste IoT-teknologien (Narrowband og LTE CAT M), utviklet i samarbeid med Telenor ASA, som muliggjør sporing i sanntid, varslinger om hvordan bagasjen din er blitt behandlet og når bagasjen din er klar til å bli hentet fra bagasjebåndet.

I tillegg kan du enkelt bruke bagID GO på alle dine bagasjer.

En bagID GO-skjerm utsettes for mange påkjenninger på sin reise, men hvor mye tåler egentlig en bagID GO-skjerm?

Skjermen til bagID GO er laget av plast, ikke glass som er vanlig på mobiltelefoner. I tillegg er hele enheten IP68-sertifisert og testet flere ganger på Oslo og Gardermoen av Avinor. Dette er gjennomført for å verifisere at bagID GO tåler den tøffe belastningen som kan oppstå på flyplasser.

Hvordan er batterikapasiteten på bagID GO, og følger det med lader? Hva skjer om den går tom for strøm underveis i reisen min?

Den har et oppladbart batteri som tåler hundrevis av skjermoppdateringer og opptil en måned med sporing etter at batteriet er tomt. bagID GO lades opp via en USB C-kontakt. Hvis den går tom for strøm under reisen, har den en EPD-skjerm som ikke bruker strøm, dermed er det ingen grunn til bekymring om den går tom for strøm underveis.

Hvordan er den festet til kofferten? Er det lett å stjele den?

bagID GO kommer med en monteringsplate som enkelt kan plasseres på bagasjen. Det er uproblematisk og ikke minst enkelt å flytte bagID mellom forskjellig bagasje. bagID GO er også designet for å passe på både hard og myk bagasje.

For å fjerne bagID GO fra kofferten må du bruke et verktøy som er festet på innsiden av bagasjen din, dermed er det svært vanskelig å stjele enheten uten å åpne bagasjen.

Hvilke flyselskaper støtter bagID GO?

Mange av funksjonene som sporing, varslinger og navneskilt krever ikke samhandling med de ulike flyselskapene. Du kan motta informasjon om hvor bagasjen din befinner seg, eller hvordan den er blitt behandlet uten at dette samkjøres med flyselskapene.

Når det gjelder funksjonene som krever samhandling med flyselskapene, er Widerøe det eneste flyselskapet som tilbyr disse løsningene. Det er imidlertid ventet at flere flyselskaper fra Skandinavia, Europa, USA og Asia vil ta i bruk bagID GO.

Når kan jeg forvente å motta min bestilling?

Vi jobber for at alle skal motta sin bestilling så raskt som mulig. Dersom du har forhåndsbestilt bagID GO vil du motta en bekreftelse på din bestilling. Du vil motta oppdateringer på når din bestilling er forventet å ankomme. Du er selvfølgelig velkommen til å abonnere på vårt nyhetsbrev, slik at du holder deg oppdatert på våre produkter.

Hvilken programvare støtter bagID GO?

BagID GO-appen har støtte for iOS og Android.

Hvordan overfører jeg flyinformasjonen til min bagID GO?

Når du oppgir flyinformasjon i bagID-appen kan du bare overføre den til bagID-enheten din via Bluetooth.

Hvordan veier jeg bagasjen?

Du veier selv bagasjen på flyplassen. Hvis bagasjen din viser seg å være for tung, er du selv ansvarlig for å følge instruksjonene på stedet.

Er «PRIORITET-merket» synlig på min bagID GO?  

Dersom du har statusen «PRIORITY» vil dette være synlig på din bagID GO.

Hvor leverer jeg bagasjen min på flyplassen

Bagasjen leverer du hos bag-drop. Dette skal være godt opplyst på alle flyplasser og er ofte det første du ser når du kommer til flyplassen. Hvis det er vanskelig å finne bag-drop, kan du kontakte informasjonsskranken på den aktuelle flyplassen.

Hvordan sender jeg bagasjen min?

Hvis du har lagt inn reisen i din bagID GO før du ankommer flyplassen, er den allerede sjekket inn når du ankommer til flyplassen. Overleveringsprosessen kan imidlertid variere mellom de ulike flyselskapene. Følg instruksjonene som skal være godt beskrevet ved bagasjeskarankene.

Hva gjør jeg når flyplassen ikke har en selvbetjent bagasjeskranke?

Når du ankommer flyplasser som ikke har selvbetjent bagasjeskranke, overlever du bare bagasjen som vanlig ved innsjekking.

Kan du ikke finne svar på det du lurer på?
Fyll ut skjemaet nedenfor og vi vil svare deg så fort som mulig.
Takk! Din henvendelse er mottatt.
Oops! Noe gikk galt... Vennligst prøv igjen.
Forhåndsbestill
Om ossKontaktPrivacy PolicyBetingelser og vilkårFAQ
Takk! Du abonnerer nå på vårt nyhetsbrev.
Oops! Noe gikk galt.
Keiser Wilhelms gate 23
6003 Aalesund
Support@bagid.no
Copyright © All Rights Reserved